tirsdag, maj 15, 2007

Monsteroppdatering....

Eg har lenge lovt en oppdatering på ka som har skjedd i løbet av det sista, med tanke på at eg har vore en fryktelig dårlige blogger. So...here goes....dette e nok tidenes blogginnlegg, i min historie som blogger jaffal!

Det får bli en del bilder som får tala for seg sjøl denne gangen, ellårs blir det aldri någe av dette innlegget hellår, viss eg ska sidda å skriva te alt, men eg ska gjør mitt besta for å legga inn en kommentar te di fleste.

Påskeferien!
Meg og min kjære tog turen te Norge, og va med family og gamle friends.
Her på kjøretur på vei te visning hos mormor og morfar, med syskjabodn, Anne Brit, i bagsede.


Moffar måtte selfølgelig visa sine spesielle talenter, og då va det fram me sagå.
Stefan viste seg å ver "svigerbestemors" drøm. Hadde til og med nappa øyenbrynå for anledningen....det e mer enn ka an pleie gjør for meg....
Ny kjøretur! Mor å far sin bil e goe å ha! Denne gangen på vei te spelekveld hos storesøss Sølvi. Iren har og snege seg inn i slektstreffen, og hu va bra teama med når det gjaldt den store Fantasi-konkurransen!
E en på Kolnes, så e en på Kolnes, å då ska skydevåbenå fram. Sånn e det bare!


Påsken har jo som kjent med egg å gjør....av en eller aen grunn...vett ikkje heilt koffår. Jaffal så drog Sølvi me kidså, å meg, Stefan å Alex bort te Alsvigå for å koga gule påskeegg.
Der va det bare å sedda i gang å samla kvista, liden som stor, for så å få ei gryda med egg og løg på kog, for å framkalla gule påskeegg.
Chips og påskeegg og vatten med ongasoggel sto på menyen! Fresh!

Når kvistinnsamlingå sto på som verst, fant Ole Kristian seg ei ølflaska istedetfor, som an syns trenge litt sand...
Min kjære Stefan koste seg, å fekk visa at innårst inne finns dårr en liden villmarksmann...






"Får eg sidda på i dåkkas bil?"
Slektsselskab på Kolnes, der storesøss Astri og Angelo og va med.
Ellårs e jo en bådtur i holmane ikkje å forakta når en e heima på Kolnes. Far va ikkje vanskelige å øvetala.

I land på Hestholmen. E det det nya radarparet en ser her, elle va det bare ett planlagt show for Kari sin del...? Di såg ud som di koste seg jaffal...



Tebage igjen i Køben, va det på tiå å spretta påskeegga me hadde fått importet fra Island.
[Stort takk te mamman te Stefan!!]
Nostalgiske minner bare strømme på.....
Og rett fra påskeferien, bar det te Berlin for min del, med klassen på Litteraturvidenskab. Det fyssta som skjer på turen ner, e att bussen smadre ei dør på en postbil...
Check it out - en ekta tysk pønkårgjeng på Alexanderplatz.....cool!!
Og gjett ka meg og Sophia oppdaga - gjennom buskane? En DUNKIN´ DONUTS!!!!
Bear og Sophia henge med Marx og Engels...
Converse på tur i Berlin....me prøve bare å blenda...
Viewen fra veien udfor hostellet....kan faktiskt se tårnet på Alexandersplatz der inne.....little did we know, at det tog godt øve en time å gå inn der te.....men me erfarte det ittekvert....
Og så fant me......STARBUCKS!!!
Bear @ starbucks! [...og folkå på starbucks kan ikkje stava navnet mitt!]
Den islandske og norske ambassaden....do we see a connection!?
Kobberbåndet på udsiå av den nordiske ambassaden i Berlin - ett kunstverk som visstnok har skabt en del diskusjona - og stempla norden som en eksluderande verdensdel...hålla folk ude, liksom...
Unter der Linden - Sophix bare måtte marsjera her...sånn va det bare. Visse ting ska liksom bare opplevas!
Museumer....hehe...me va dårr ei stonn jaffal....kå lenge...det trenge me ikkje snakka om...
Map reading...
Yeah! This is my kinda art....street art!
alternativ kunst...
...og en gammal bygning! Fiiiiiiint!
East Side Gallery.....e ingen så ska sei at eg ikkje har vore kulturelle i Berlin! Dette e visstnok en del av Berlinmuren....men om an e rekonstruerte elle ikkje, det ska eg ikkje sei for sikkårt...


Bear e kulturelle...
The short story of the Wall...
En tidlig morgen på vei inn te byen, fant meg og Sophia ud at me sko gå langs med der Berlinmure hadde stått. Me bjynnte med East Side Gallery, og ittekvert havna me i boligområder og plasser der di ikkje har kommt igang med gjenoppbygging ennå.
Den stribå med brostein som går langs med veien der, indikere kor muren har stått.
En pc-skjerm langsmed muren....
Hehe....dette bildet ser skikkelig kulturelt ud - ei bomba kjerka som ikkje e gjenoppbygde. Det som folk som aldri har vore i Berlin ikkje vett...e at rett med denne kjerkå e en av Berlins beste shoppingstrøg. Yay!
Brandenburger Thor og Pariser Platz måtte jo og opplevas...akkompagner av en Frappuccino på Starbucks. :o)

Den siste kvelden va det tid for felles middag med heile gjengen. Viewen fra restauranten...
Det va fint liv den kvelden ja...og godt vin! Yummy!
På tide å reisa heim, og visa fram Sven og Alex, di fine nye taskene våres.
Og her har Sophia fått tissa gratis, på ett hotell. En komme langt med å ikkje spør om lov...
Vel heima igjen...
Og endelig samen med min kjære Stefan igjen! :o)

Og en liden piqniq...elle, koss fillen e det en stave det ordet egentlig???
Jaffal en tur med mad i parken med Stefan, Mattias og Lene. Kooooooselig!

Mingelbilde av Stefan og Margete itte Live i KBH. Det har vore United Open i Malmö, og Stefan springe rundt med team-t-skjorta, mens Margrete bare elske københavn! ;o)
1.mai! Fridag!! Yay!!
Me lige fysste mai!!
Fridag er lik ost, kjeks å vin i Frederiksbergs Have!
Kliss, kliss og atter kliss... [hehe...måtte bare ha det med!]
Hallå?! Va det meg elle vinå du sko kyssa på?
...og ellers litt heftige diskusjona...
...og masse jaging av steindumme fogla!!
The Quest for the EMO look!!
På fredag som va, sko meg å Sophia på konsert med ett band som hette AFI, og me mistenkte at publikum besto av masse emo kids - så me tenkte at me sko gjør vårt besta for å blenda inn.
Det fysste som sto på listå va innkjøb av Cheap Monday boksår.
[at stefan springe runt me mine cheap monday boksår nå...det e en aen historie...]
Mad i magen va hellår ikkje heilt feil en fine fredagskveld - veggieburgers coming right up!
Mørke sminke, svarte kler, med ein sterke farge og matchande converse. The emo-look is complete. We are ready!

Forsangeren i AFI in action...
Eg kjende igjen ein sang jaffall...hehe...det va gøy!Det va alt for denne gang - håbe det va litt interessant jaffall....og at du hang med heilt te slutten...
Nå ska eg lesa te eksamen....elle finna på någe som gjør at eg sleppe å lesa te eksamen..det e eg ganske flinke te.

Og planlegga 17.mai! HIPP HURRA!!!

1 kommentar:

Anne Brit sagde ...

Spennande å lesa. Va veldig kos å møte dåkke begge i påsken. Glede meg te neste gong! :o)